Main menu

Sport i tuning

Witamy wszystkich pozytywnie zakręconych na punkcie motoryzacji.
3 maja 2014 r. startuje kolejny już cykl wyścigów dla oldtimerów i youngtimerów NOVOL Classicauto Cup.

W tym roku zostanie rozegranych 6 eliminacji:

  • 3.05 – Tor Kielce,
  • 30-31.05 – Rajd Magurski,
  • 28.06 – Biała Podlaska,
  • 9.08 – nieustalona lokalizacja,
  • 13.09 – Ułęż,
  • 4.10 – Tor Kielce.

W 2013 r. w NOVOL Classicauto Cup zadebiutowała nasza załoga w składzie Sebastian i Sylwia Malessa w samochodzie Volvo 850R z przednim napędem, klasyfikowana w klasie 3-3000+ (youngtimer classic poj.silnika 3000+ cm3).

W aucie w naszym serwisie turbosprężarek zrobiliśmy hybrydę turbo z TDO4 16T na 19T i wymieniliśmy aktuator na WG Kinugawa. Pozostałe zmiany to:

  • kolektor wydechowy od S60R,
  • DP 3”,
  • wydech 2,5”,
  • ostrzejsze wałki rozrządu,
  • pompa paliwa Walbro 255,
  • sterowanie elektroniczne DET 3,
  • poliuretanowe elementy zawieszenia,
  • sportowe sprężyny,
  • odchudzone koło zamachowe,
  • kevlarowe sprzęgło,
  • większe tarcze hamulcowe 302 mm.

Efektem tych zmian jest dużo lepsze prowadzenie na prostej i w zakrętach, stabilniejsze zachowanie przy mocnym dohamowaniu, jak również o wiele lepsze przyspieszenie. Pomiary z hamowni to 320 KM i 430 Nm.

W swoim debiucie w klasyfikacji rocznej załoga zajęła rewelacyjne 3. miejsce, ustępując jedynie mocnym czteronapędowym Subaru Impreza i Mitsubishi Lancer Evo.

W 2014 r. oczywiście chcielibyśmy zanotować awans, ale przeglądając listy startowe, wiemy, że będzie to bardzo trudne, aczkolwiek nie niemożliwe, dlatego z optymizmem patrzymy w przyszłość i nie możemy się już doczekać pierwszej eliminacji.

Przedstawiamy fotografie z tamtego roku, a po kolejnych eliminacjach wrzucimy zdjęcia z 2014 r.

Z ostatniej chwili:

3 maja wystartował nowy sezon Clasic Auto Cup. Nasz zespół zajął II miejsce w klasie 3 (3000+), przegrywając z Porsche 911 w 5 etapach o zaledwie 1,3 sekundy. W pokonanym polu zostawił m.in. kilka Porsche 911 i Mercedasa 5,0 l!

Zespół MASEP-TURBO