Main menu

Turbosprężarka – nowa czy regenerowana?

Jeżeli zawiedzie turbosprężarka, to właściciel samochodu staje przed wyborem: zakupu nowej lub używanej turbosprężarki albo regeneracją własną. Przedstawiamy plusy i minusy tych rozwiązań.

1. Zakup i montaż nowej turbosprężarki

Plus – zyskuje się pewność, że to element spełniający wszystkie normy i wymagania producenta samochodu.

Minus – płaci się za to wysoką cenę. Dodatkowo, decydując się na to rozwiązanie, nie dowiemy się, czy w poprzedniej turbinie nastąpiło naturalne (związane z przebiegiem) zużycie poszczególnych elementów, czy też przyczyną jest niedomaganie któregoś z układów w samochodzie, które przyczyni się do bardzo szybkiego zużycia nowej turbosprężarki.

2. Zakup używanej turbosprężarki

Jest to rozwiązanie bardzo ryzykowne, ponieważ po ogólnym obejrzeniu tego elementu, nikt nie jest w stanie określić w stu procentach jego stanu technicznego. Na pierwszy rzut oka urządzenie może się wydawać dobre, a po zamontowaniu do samochodu w krótkim czasie może się popsuć, przy okazji niszcząc silnik.

3. Regeneracja dotychczasowej turbosprężarki

Plus – w przypadku podstawowej naprawy otrzymują Państwo podzespół o parametrach nowego elementu za dużo niższą cenę.

Kolejnym plusem jest możliwość stwierdzenia, co było przyczyną awarii i przed montażem usunięcie ewentualnych innych usterek w samochodzie.

Minus – w przypadku kompletnego zniszczenia turbosprężarki, gdy do naprawy potrzebna jest wymiana wszystkich elementów, bardziej opłacalny może być zakup nowej części.

Comments are closed.